Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
17.10.2013 15:28 - Оценка на текущата конкурентоспособност на фирмата
Автор: stoyank Категория: Бизнес   
Прочетен: 2300 Коментари: 0 Гласове:
0



Тази оценка е свързана с избора на онези индикатори и по-

казатели, които характеризират и отразяват състоянието на фирмата към даден момент и са краен резултат оТТекущи мениджърски решения и провеждана политика. В литературата те се срещат под най-различни наименования - фактории и резултативни критерии и показатели28, система от показатели за фактическа конкурентоспособност29 и др. За целите на настоящата разработка ще ги наричаме индикатори на текущата конкурен-тоспособнцст.
image

Основните етапии на изграждане на оценката на текущата конкурентоспособност на търговската фирма са:

1.            Определяне на основните индикатори на фирмената

конкурентоспособност и на показателите, с които те се изразяват;

2.            Набиране на необходимата информация за показателите;

3.            Определяне на балните оценки на показателите;

4.            Определяне на тегловните коефициенти;

5.            Определяне на претеглените оценки на показателите;

5. Установяване на комплексната оценка на текущата конкурентоспособност на фирмата.

Първи етап. Определяне на основните индикатори на текущата конкурентоспособност на търговската фирма и на показателите, с които се изразяват.

Основните индикатори за определяне на текущата конк рентоспособност на търговската фирма са:

0:

             конкурентоспособност на търговските й обекти;

             производителност на труда;

             финансови резултати;

             иновативност;

             пазарен ръст;

             маркетингова активност;

             имидж на фирмата;

Конкурентоспособност на търговките й обекти. Конкурентните предимства на търговските обекти осигуряват пазарен успех, само когато са признати от пазара, от потребителите, които дават своята оценка в посещаваните търговски обекти на фирмата. Затова първият индикатор за конкурентоспособност на търговската фирма е конкурентоспособността на нейните търговски обекти, на нейните основни структурни звена. http://bg-credits.com/ За определяне ..величината на този. индикатор „се използва .средния коефициент за конкурентоспособност на търговските обекти на фирмата. Той се установява като средно претеглена величина:

Кср.т.о. = Ккс1 . Кз

Където:       Кср.т.о.- среден коефициент за конкурентоспособност на търговските обекти N- броя на търговските обекти Ккс - коефициент за конкурентоспособност на отделните обекти

Кз - коефициент на значимост на всеки от тях за об¬щата оценка на конкурентоспособността на фирмата

Средният коефициент за конкурентоспособност на търговските обекти на фирмата обаче може да е резултат на неоправдано високи разходи. Затова той трябва да се съчетае с останалите индикатори за конкурентоспособност на фирмата.




Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: stoyank
Категория: Лични дневници
Прочетен: 23310
Постинги: 11
Коментари: 20
Гласове: 1
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031